Pamokas vedė Lytiškumo ugdymo ir rengimo šeimai programos „Pažink save“ lektoriai Goda Šedvilaitė ir Martynas Asakavičius. Buvo pristatytos dvi programos temos: „Ar tai meilė?“ ir „Vaisingumas“.

Gyvename apsupti vartojimo kultūros, jauni žmonės viską nori gauti čia ir dabar. Besaikis vartojimas dažnai įsibrauna ir į tarpusavio santykius. Šeimoje negaudami pakankamai meilės ir dėmesio, paaugliai linkę pradėti ankstyvas draugystes, kuriose neišvengiamai atsiranda intymus fizinis artumas, galintis turėti neigiamų pasekmių jų psichologinei būsenai.

Pamokų metu buvo diskutuojama apie sugebėjimą skirti susižavėjimą, įsimylėjimą ir meilę, apie lytiškai plintančių ligų prevenciją, kontraceptines priemones, jų naudojimą, poveikį ir kt.

„Įdomios, labai geros, kažkas naujo, smagu, lengviau ant širdies, gyvenimiškos, kitaip negu portaluose, netikėta, fantastiška, galėtų būti daugiau, smagu, išsišnekėjom, nauja patirtis, naudinga ateičiai“ – pamoką įvertino 1G–4G klasių mokiniai.

Sveikatos priežiūros specialistė Daiva Čingaitė

 

    Pumpėnų gimnazijos 1G klasės mokiniai rugsėjo-spalio mėnesiais dalyvavo prevencinio projekto „Atrask  save” veiklose. Projektas finansuojamas iš Pasvalio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos, gimnazijoje šį projektą koordinuoja socialinė pedagogė G. Kiaunienė ir 1G klasės vadovė V. Jareckienė. Projekto „Atrask save” paskirtis - mokinių psichinės sveikatos stiprinimas, priklausomybių prevencija.

     Rugsėjo mėnesį 1G klasės mokiniai dalyvavo VšĮ „Juoda avis” lektorių  grupiniuose užsiėmimuose „Savęs pažinimo dirbtuvės”, o spalio pradžioje edukaciniame spektaklyje-ekskursijoje „1984. Išgyvenimo drama”.  Vilniuje esančiame sovietiniame bunkeryje vykusi nuotykių kupina, interaktyvi istorijos, pilietiškumo, socialinių emocinių įgūdžių ugdymo, patyčių prevencijos pamoka nepaliko abejingų. Po 2,5 valandos trukusio užsiėmimo socialinė pedagogė G. Kiaunienė ir 1G klasės vadovė V. Jareckienė su dalyviais diskutavo apie patirtus įspūdžius, emocijas, jausmus, vertybines nuostatas. 
 
 

Spalio 9 dieną 5 klasės mokiniai turėjo pamoką, kurioje pristatinėjo savo pasirinktų planetų projektinius darbus. Mokiniai dirbo kūrybiškai, mokėsi savo darbus pristatyti draugams, įdėmiai vieni kitų klausėsi ir džiaugėsi gerais įvertinimais bei oru.

Integruoto gamtos mokslų kurso mokytoja D. Šatienė

Rugsėjo 25 dieną 5 klasės mokiniai, kartu su gamtos mokytoja bei su socialine pedagoge G. Kiaunine, kuri atsakinga už profesinį orientavimą, mokyklos kiemelyje vedė pamoką „Galvok ir dirbk kaip mokslininkas“. Mokiniai tyrinėjo popierinio lėktuvėlio skrydį, kai prie jo prisegta metalinė sąvaržėlė ir be jos. Penktokai atliko visus mokslininko žingsnius ir suformulavo išvadas. G. Kiaunienė pristatė mokslininko profesiją.

Integruoto gamtos mokslų kurso mokytoja D. Šatienė

Gamtiniai indikatoriai – tai medžiagos, keičiančios spalvą rūgštiniuose ir šarminiuose tirpaluose. Indikatoriai naudojami tirpalams atskirti. Indikatoriai gali būti gamtiniai ir dirbtiniai, kieti ir skysti. Aronijos, raudonojo kopūsto tirpalai yra gamtinių indikatorių pavyzdžiai. Natūralus dažymas pamažu įsibėgėja pasaulinėje rinkoje, o pati natūraliai dažytų ekologiškų tekstilės gaminių gamyba yra naudinga siekiant apsaugoti aplinką nuo pavojingų sintetinių dažų.

Su raudonojo kopūsto sultimis mokiniai bandė dažyti medžiagas įvairiomis spalvomis. Mums pavyko, mokiniai galės įgytas žinias taikyti namuose, na, o kol dažytos medžiagos džiūvo, dar ir pasportavome gamtoje, nes gimnazijoje vykdomas ilgalaikis ,,Sveikatą stiprinančios mokyklos“ projektas.

Integruoto gamtos mokslų kurso mokytoja D. Šatienė