Rugsėjo 25 dieną 5 klasės mokiniai, kartu su gamtos mokytoja bei su socialine pedagoge G. Kiaunine, kuri atsakinga už profesinį orientavimą, mokyklos kiemelyje vedė pamoką „Galvok ir dirbk kaip mokslininkas“. Mokiniai tyrinėjo popierinio lėktuvėlio skrydį, kai prie jo prisegta metalinė sąvaržėlė ir be jos. Penktokai atliko visus mokslininko žingsnius ir suformulavo išvadas. G. Kiaunienė pristatė mokslininko profesiją.

Integruoto gamtos mokslų kurso mokytoja D. Šatienė

Gamtiniai indikatoriai – tai medžiagos, keičiančios spalvą rūgštiniuose ir šarminiuose tirpaluose. Indikatoriai naudojami tirpalams atskirti. Indikatoriai gali būti gamtiniai ir dirbtiniai, kieti ir skysti. Aronijos, raudonojo kopūsto tirpalai yra gamtinių indikatorių pavyzdžiai. Natūralus dažymas pamažu įsibėgėja pasaulinėje rinkoje, o pati natūraliai dažytų ekologiškų tekstilės gaminių gamyba yra naudinga siekiant apsaugoti aplinką nuo pavojingų sintetinių dažų.

Su raudonojo kopūsto sultimis mokiniai bandė dažyti medžiagas įvairiomis spalvomis. Mums pavyko, mokiniai galės įgytas žinias taikyti namuose, na, o kol dažytos medžiagos džiūvo, dar ir pasportavome gamtoje, nes gimnazijoje vykdomas ilgalaikis ,,Sveikatą stiprinančios mokyklos“ projektas.

Integruoto gamtos mokslų kurso mokytoja D. Šatienė

(Ilgalaikis projektas „Žingsniuokime visi“)

Chemijos  pamokas vesti gamtoje, kai reikia rašyti reakcijų lygtis ir pan., nelabai patogu. Tačiau apie aplinkos taršą ir gamtos apsaugą kalbėti gamtoje – pats tas, todėl su 1G klasės  mokiniais įgyvendinome projektą „Vandens filtravimas gamtoje“. Mokiniai domėjosi tyro vandens reikšmingumu žmogaus sveikatai, kokybiško geriamojo vandens požymiais, jo chemine sudėtimi, taip pat turėjo galimybę sužinoti, kokie yra bakteriologinio ir cheminio vandens užterštumo požymiai, neigiami tokio vandens vartojimo padariniai ir susiplanavo praktinį darbą.

Mokiniai susimodeliavo filtravimo sistemą ir atliko vandens valymą. Atlikę praktinį darbą pamatė kaip vandens filtrai pašalina priemaišas, mažindami vandens užterštumą per smulkų fizinį barjerą, biologinį ar cheminį procesą. Taip pat sužinojo, kad filtruojamas geriamasis vanduo, vanduo, skirtas žemės ūkio kultūrų laistymui, taip pat privačių ir valstybės įstaigų akvariumų bei baseinų ir tvenkinių vanduo.

Tokios pamokos svarbios, nes mokiniai realiai ir praktiškai pažįsta juos supančią aplinką.

                                                                                                         Chemijos mokytoja D. Šatienė

 

Spalio 18 d. Kaune vykusiame dziudo turnyre Rokas Razgevičius tapo čempionu, Goda Mickeliūnaitė ir Jorūnas Gegieckas - vicečempionais, Vėjas Žemaitaitis iškovojo III - iąją vietą.

Įprasta, kad pamokos vyksta mokykloje, bet, sutikime, kad daug maloniau, ne skaityti vadovėlį, o aplankyti, pamatyti tai, apie ką mokomės. 
IIG klasės mokiniai su geografijos mokytoja dalyvavo išvažiuojamojoje geografijos pamokoje apie karstinius reiškinius. Gimnazistai lankėsi Biržų apylinkėse, kur gausu karstinių įgriuvų - smegduobių. Mokiniai galėjo patys apžiūrėti atsivėrusius žemės klodus, kurie formavosi begales metų. Sutvarkyti apžvalginiai takai, privažiavimai leido pamatyti Karvės olą, Lapės olą, Barsuko olą, Geologų duobę, o iš Kirkilų apžvalgos bokšto pažvelgti į karstinės kilmės ežerėlius. Taip pat mokiniai aplankė senovinių automobilių muziejų, ilgiausią (525 m) Lietuvoje pėsčiųjų tiltą per Širvėnos ežerą.
Keliaukime, mūsų Lietuva labai graži.
Laimute Skoblickaite