Gegužės 10–birželio 8 dienomis ketvirtokai vykdė baigiamąjį projektą „Nuo raidės iki knygos“. Kadangi tema plati, projekto veiklas suskirstėme į keturias dalis. Pirmoji dalis „Gražiausios raidės rinkimai“ sutelkė bendram darbui visus šeimos narius. Balsuodami išsirinkome labiausiai visiems namiškiams patinkančią raidę ir tada užvirė darbas: karpėme, klijavome, aplikavome, pjaustėme, kalėme, dažėme, pynėme... Rezultatas puikus! Kai surengėme darbų parodą, supratome ir padarėme išvadas – ne tai svarbiausia, kuri raidė pati gražiausia... Visos jos gražios ir labai reikalingos. O savo rankomis padarytos ir taip gražiai padabintos, jos tampa nepakartojamomis! Bet pats svarbiausias dalykas yra tas, kad šiuos puikius darbelius kūrė visa šeima kartu! Bendrystė, drauge priimti sprendimai, vienas kitam pagelbėjant atliktas darbas telkia ir suartina.

Antrąją projekto veiklą „Kaip atsirado knyga?“ įgyvendinome Pasvalio Mariaus Katiliškio bibliotekoje. Čia susipažinome su knygos atsiradimu ir gamyba. Interaktyviame užsiėmime „Knygos kelias“ gaminome viduramžiais naudotą rašalą, pjaustėme pergamentą, rišome knygą. O kaip įdomu buvo pamatyti seniausią bibliotekos knygą – 1897 metais išleistą lenkų kalba parašytą Bibliją ir elektronines skaitykles!

Trečioji projekto dalis – „Senoji popieriaus gamyba“. Įgyvendinant šią veiklą vykome į Biržų krašto muziejų, kur ne tik išgirdome pasakojimą apie tai, kaip popierių gamino maždaug prieš 2000 metų, bet ir patys pabandėme jį pasidaryti.

Slaptojoje lietuviškoje mokykloje Pasvalio krašto muziejuje apsilankėme įgyvendindami ketvirtąją projekto dalį. Čia mus pasitiko šeimininkė ir savo dūminėje gryčioje supažindino su daraktore. Kartu su ja trumpam tapome XIX amžiaus slaptosios mokyklos mokytiniais: skaitėme draudžiamas lietuviškas knygas, rašėme žąsies plunksnomis ant doskelių, siuvome tetradkas. O kiek emocijų patyrėme, kai į gryčią įsiveržė žandaras! Bet jis įsibrovė, kai mes jau buvome savo darbo vietose ir skaitėme rusišką knygelę.

Visas įgyvendintas projekto veiklas pristatėme paskutinės pamokos metu tėveliams ir svečiams. Džiaugiamės, kad šio projekto dėka papildėme savo žinių bagažą ir sužinojome dar negirdėtų dalykų apie raides, raštą, popierių, knygas.

4 klasės mokytoja Vilija Grubienė

Birželio pradžioje 5b klasės mokiniai keliavo po ANYKŠČIUS: susipažino su šio krašto istorija, sužinojo apie žymius žmones, aplankė įdomius kultūros, architektūros paminklus, kopė į „Laimės žiburį“, į aukščiausios Lietuvoje bažnyčios bokštą.

„Istorijų dvarelyje“ vyko edukacinis užsiėmimas „Antspaudų istorija“: penktokai susipažino su antspaudų istorija, gamyba, naudojimu. Kitas edukacinis užsiėmimas „Painusis labirintų pasaulis“ – Labirintų pramogų parke: mokiniai klausėsi pasakojimo apie seniausius ir garsiausius labirintus, jų rūšis, paskirtį, o vėliau patys išbandė labirintų painumą.

Ši kelionė – smagus ir prasmingas laikas kartu.

5b klasės vadovė J. Bagdonienė

Besimokydama dešimtoje (II gimn.) klasėje, užpildžiau anketą dalyvauti mainų programoje Assist. Vienuoliktą klasę baigiau Jungtinėse Amerikos Valstijose, Konektikute. Assist yra mainų programa, kuri suteikia galimybę vienerius metus mokytis privačioje mokykloje JAV.

Internatinę mokyklą daugelis įsivaizduoja kaip vietą, į kurią siunčiami vaikai, su kuriais tėvai negali susitvarkyti, bet JAV tokios mokyklos laikomos prestižinėmis institucijomis, kurios geriausiai paruošia mokinius gyvenimui ir studijoms. Privačios internatinės mokyklos JAV gali kainuoti nuo 40 iki 80 tūkstančių eurų per metus. Assist programa finansuoja mokslo metų kainą.

Pati pasirinkti mokyklos negalėjau, Assist parenka mokyklą mokiniams pagal jų pomėgius. Man Assist parinko The Frederick Gunn School. Ši mokykla man labai greitai tapo antraisiais namais. Mokyklos bendruomenė mane labai šiltai priėmė, niekada nesijaučiau vieniša. Visa mokykla buvo lyg viena didelė šeima.

Šioje mokykloje mokėsi apie 350 mokinių nuo 9 iki 12 klasės. Apie 20% mokinių – iš užsienio, aš buvau vienintelė lietuvė. Mokykloje yra iškeltos visų valstybių, iš kurių yra atvykę mokiniai, vėliavos. Šiais metais buvo iškelta ir Lietuvos trispalvė.

Mokyklos teritorija labai didelė. Kiekvienas pastatas turi savo paskirtį: vienas pastatas skirtas menams, kitas – mokslui, dar kitas – sportui ir dar daugybė namų/bendrabučių, biblioteka ir valgykla. Vykdavo „namų varžybos“. Kartą per mėnesį kiekvienas namas turėdavo galimybę laimėti taškų ir pakilti į pirmąją vietą. Laimėjęs namas gauna taurę ir geriausio namo titulą. Aš gyvenau Gibson name, mes užėmėme garbingą trečią vietą.

Visus metus buvau labai užsiėmusi. Mokykloje visada pilna veiklos: rudenį vaidinau spektaklyje, žiemą dalyvavau Model UN renginyje Vašingtone, o pavasarį žaidžiau frisbi. Kiekvienas mokinys privalo po pamokų dalyvauti kokioje nors užklasinėje veikloje. Ledo ritulys – labai svarbus ir populiarus sportas. Mokyklos teritorijoje visada vyksta kokios nors rungtynės, o nežaidžiantys mokiniai yra kviečiami jų stebėti.

Mokyklos dvasia be galo svarbi JAV mokyklose. Ten mokykla yra visas mokinio gyvenimas: mokaisi, sportuoji ir, žinoma, gyveni. Dėl to privačiose mokyklose yra krūva taisyklių, kurių reikia laikytis, pavyzdžiui: po 22.00 valandos negalima palikti namų, vėlavimas į pamokas nors vieną minutę kainuoja pastabą, jei esi pagautas sukčiaujant du kartus iš eilės ar mokyklos teritorijoje turi alkoholio, cigarečių, esi pašalinamas iš mokyklos. Pašalintiems mokiniams mokslų kaina (80 tūkst. eurų) nėra grąžinama (per visus mokslo metus taip nutiko apie 20 mokinių).

Būdama JAV, gavau progą pakeliauti. Mano mokykla buvo 130 km nuo Niujorko. Šiame mieste buvau keletą kartų. Lankiausi ir JAV sostinėje Vašingtone, dar 6 valstijose! Atostogos buvo ilgos: rudenį – dešimt dienų, žiemą ir pavasarį – po tris savaites. Atostogų metu gyvenau amerikiečių šeimose. Susipažinau su jų buitimi ir kultūra, tradicijomis. Pamačiau tikrai daug, sutikau daugybę įdomių žmonių ir susiradau begalę nuostabių draugų.

Esu labai dėkinga savo tėvams, mokytojams ir Assist programai už šią galimybę.

Neda

 

IMG 4296 1024x683

Šiemet minime 82-ąsias pirmųjų Lietuvos gyventojų trėmimų metines, kuomet per vieną savaitę iš Lietuvos buvo ištremta apie 17 500 žmonių.

Birželio 14 d. mūsų gimnazija dalyvavo pilietinėje iniciatyvoje „Vilties paukštis“. Istorijos pamokų metu su vaikais buvo kalbėta apie Gedulo ir vilties dieną, 1941 m. birželio 14 d. įvykius, kodėl mums toks svarbus dalyvavimas „Vilties paukštis“ iniciatyvoje.

Istorijos mokytojas Sigitas Jurkus

Pumpėnų gimnazijos septintokų ir aštuntokų komandos dalyvavo Pasvalio krašto jaunųjų matematikų komandinio „Rokundos“ uždavinių sprendimo konkurse. Aštuntokai (Ugnė B, Kamilė K., Justas B., Eglė P., Vainius V.) užėmė II vietą, o septintokai (Akvilė R., Miglė B., Samija T., Ugnius G., Domantas K.) – III vietą. Sveikiname!