,,TRINUS“ PROJEKTO KLASĖS PALYDĖJIMAS PRISTATYMAS

Prevencinė „Klasės palydėjimo“ programa jau išbandyta Rokiškio, Kėdainių. Marijampolės, Elektrėnų ir Pasvalio rajonų mokyklose, dirbome Kauno vaikinų socializacijos centre, Kėdainių vaikų globos namuose. Praktikoje pastebime, kad norint kurti saugią atmosferą klasėje būtina dirbti tiek su klase, tiek su mokyklos bendruomene. Ši išbandyta programa turėjo teigiamų rezultatų jaunuolių savijautai, pastebimai padidėjo jų įsitraukimas ir aktyvumas reaguojant į klasėse vykstančius procesus, noras kalbėtis vienas su kitu ir mokytojais apie jiems aktualias problemas.image1

 

Projekto Tikslas: dviejų seminarų metu padėti klasei įsivardinti viduje esančias problemas, didinti sąmoningumą ir motyvaciją dirbti mažinant problemas. Konsultuoti mokyklos bendruomenę kaip padėti klasei. Užsiėmimų metu dirbama neformalaus ugdymo, meno terapijos, geštalto psichoterapijos metodais.

Pirmo susitikimo metu stengiamės, kurti saugią atmosferą susipažinti su klase, pagrindinis dėmesys skiriamas kurti grupės saugumui. Jaunuoliai dalyvauja mokyklos ralyje naudodami mobiliąsias aplikacijas sukuria ir pristato temas, kurios yra aktualios jaunam žmogui. Taip iškeliamos temos diskusijoms bei paklojamas psichologinis pamatas judėti su temomis toliau.

Antras susitikimas skirtas grupės formavimui bei grįžtamo ryšio sesijai, kurios metus jaunuoliai drąsiai kalbasi apie tarpusavio santykius, sėdėdami ratu turi galimybę išlieti emocijas bei pradeda atrasti savo tikrąjį vaidmenį klasėje. Visas užsiėmimas užbaigiamas patirtinės pedagogikos metodais kurie leidžia užtvirtinti klasės tarpusavio santykius.

 image2

Po kiekvieno susitiko didelis dėmesys skiriamas mokyklos bendruomenei. Išlaikant tęstinumą perduodama informacija apie klasėje vykstančius procesus. Stiprinama klasės auklėtoja ir specialistai kurie tarps susitikimų dirba su klase numatytomis temomis.

Projekto pabaigoje numatomas susitikimas su viso projekto dalyviais, kurių metu visas dėmesys ir energija skiriama gerosios patirties pasidalinimams, aiškių rezultatų įsivardinimo bei vidinių mokyklos bendruomenės resursų paieškoms.

Įgyvendindami projektą tikimės sutelkti mokyklos bendruomenę dėl bendro tikslo, kad moksleiviai jaustųsi mokykloje saugiai ir galėtų realizuoti save bei rasti bendrą kalbą su mokytojais.