Nuotolinis mokymasis ko gero unikalus, daug iššūkių, sunkumų, naujų sprendinių pareikalavęs etapas. Viena iš tokių įdomių nuotolinio mokymo idėjų – galimybė bendradarbiauti virtualiai atskiroms klasėms skirtingose mokyklose, tai yra mokyklų tinklaveikos projektas ,,Bendradarbiaujančios klasės”.

Mūsų mokyklos 5 klasės mokiniai jau išbandė nuotolinį bendradarbiavimą 2020-12-14 d. su Biržų Atžalyno pagrindinės mokyklos bendraamžiais. Mokiniams buvo pasiūlyta kartu globoti žiemojančius paukščius, pasigaminti lesyklėles iš antrinių žaliavų, stebėti, fotografuoti atskrendančius paukštelius. Savo stebėjimo rezultatus mokiniai pristatys antrojo susitikimo metu. Bendradarbiaujančių klasių susitikime – Zoom vaizdo konferencijoje, tądien dalyvavo net 41 mokinys!

Biologijos mokytoja metodininkė D. Šatienė

20201113 091215 1024x768

 

Spalvotai rudenišką spalį 3b klasės mokiniai pasitiko dalyvaudami verslumo skatinimo projekte „Versli klasė“. Šiame projekte dalyvavome su viltimi, kad laimėsime nemokamą kelionę į Dino parką ir dar užsidirbsime pinigų pramogoms. Apie laimėtą kelionę dar niekas nepranešė, bet širdį ramina užsidirbti 293,40 eurai. Tai nebuvo lengvas uždarbis. Mokiniai turėjo gražiai išleistus katalogus, kuriuose buvo patraukliai išdėliotos žvakės. Kruopščiai apgalvoję savo verslo planą, trečiokai, pasitelkę savo iškalbingumą, bandė sudominti pirkėjus savo dailiomis žvakėmis. Mokiniams sekėsi puikiai. Kai kurie pardavinėtojai pasižymėjo itin dideliu veiklumu ir iniciatyvumu. Kitiems ši veikla buvo pirmas rimtas reikalas su pinigais.

Uždirbtus pinigus žadame išleisti kelionei į Dino parką. Šią kelionę planuojame birželio mėnesį, kai visi Dino parko atrakcionai bus atidaryti.

Nuoširdžiai noriu padėkoti tėveliams, pirmiesiems savo vaikų verslumo skatintojams, už palaikymą ir pagalbą dalyvaujant šiame projekte.

 

3b klasės mokytoja Gita Krušinskienė

 

1

Tarptautinės matematikos olimpiados Kings 2020 m. rudens semestro I etape dalyvavo 5 mūsų gimnazijos mokiniai: devintokai Arėja Rinkūnaitė, Laura Morkūnaitė, Neda Strelčiūnaitė, Joris Valtaris ir dešimtokas Pijus Jovaiša (matematikos mokytoja R. Žemaitytė). Finaliniame etape, kuris šiemet dėl karantino vyko nuotoliniu būdu, dalyvavo N. Strelčiūnaitė

Olimpiados finalinio etapo dalyvių reitinge Neda šiemet yra 13 tarp 56 finale dalyvavusių devintokų ir dešimtokų. Ji surinko 94% galimų taškų ir pagerino savo pernykštį rezultatą. Sveikiname Nedą ir linkime kitąmet patekti į geriausiųjų dešimtuką.

5,6,7 klasių mokiniai kūrė nuotaikingus koliažus, filmukus, virtualiai kūrybinių darbų parodai ,,Dovana draugui", kuri skirta Tolerancijos dienai paminėti. Parodos tikslas - per vaikų meninę raišką, kūrybinius gebėjimus, saviraišką, ugdyti vertybines nuostatas, požiūrį į kitą žmogų. Kūrybinių darbų parodą inicijavo Pasvalio rajono socialinių pedagogų metodinis būrelis ir Pasvalio švietimo pagalbos tarnyba. Dėkojame informatikos mokytojai R.Žemaitytei už bendradarbiavimą, konsultacijas mokiniams.
 

 Socialinė pedagogė G.Kiaunienė

Keletas akimirkų iš renginio, skirto tarptautinei tolerancijos dienai paminėti. Šių metų simbolis - dėlionė. Mūsų dėlionė - ,,Draugiškumo širdelė".

Gražiomis spalio dienomis būtų nuobodu mokytis vien klasėse, todėl 3a ir 3b klasių mokytojos pakvietė savo mokinius pasimokyti ir kitose erdvėse.

3a klasės vaikai Panevėžio Gamtos mokykloje mokėsi pasaulio pažinimo. Čia jie susipažino su Lietuvos miškų gyvūnais, sužinojo, kuo žvėreliai minta, kaip įsirengia savo namus, kaip augina jauniklius. Mokiniai atliko praktines užduotis: miško vaizdžiajame plane „apgyvendino“ gyvūnus, dalyvavo lietimo pojūčių konkurse „Kam kas priklauso?“ Paskui aplankė Gamtos mokyklos „Gyvūnėlių sodą“, susipažino su jos aplinkosauginėmis erdvėmis.

Tuo tarpu 3b klasės mokiniai vyko į Panevėžio kraštotyros muziejų. Ten jie dalyvavo dailės ir technologijų pamokoje. Buvo smagu sužinoti popieriaus atsiradimo istoriją ir savo rankomis jį pasigaminti. Savo pagamintą popieriaus lapą mokiniai galėjo dekoruoti džiovintais augalais.

Po nekasdienių pamokų visi mokiniai smagiai leido laiką Panevėžio pramogų ir poilsio parke.

3-čių klasių mokytojos D. Anilionytė ir G. Krušinskienė

 

Pamokas vedė Lytiškumo ugdymo ir rengimo šeimai programos „Pažink save“ lektoriai Goda Šedvilaitė ir Martynas Asakavičius. Buvo pristatytos dvi programos temos: „Ar tai meilė?“ ir „Vaisingumas“.

Gyvename apsupti vartojimo kultūros, jauni žmonės viską nori gauti čia ir dabar. Besaikis vartojimas dažnai įsibrauna ir į tarpusavio santykius. Šeimoje negaudami pakankamai meilės ir dėmesio, paaugliai linkę pradėti ankstyvas draugystes, kuriose neišvengiamai atsiranda intymus fizinis artumas, galintis turėti neigiamų pasekmių jų psichologinei būsenai.

Pamokų metu buvo diskutuojama apie sugebėjimą skirti susižavėjimą, įsimylėjimą ir meilę, apie lytiškai plintančių ligų prevenciją, kontraceptines priemones, jų naudojimą, poveikį ir kt.

„Įdomios, labai geros, kažkas naujo, smagu, lengviau ant širdies, gyvenimiškos, kitaip negu portaluose, netikėta, fantastiška, galėtų būti daugiau, smagu, išsišnekėjom, nauja patirtis, naudinga ateičiai“ – pamoką įvertino 1G–4G klasių mokiniai.

Sveikatos priežiūros specialistė Daiva Čingaitė

 

    Pumpėnų gimnazijos 1G klasės mokiniai rugsėjo-spalio mėnesiais dalyvavo prevencinio projekto „Atrask  save” veiklose. Projektas finansuojamas iš Pasvalio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos, gimnazijoje šį projektą koordinuoja socialinė pedagogė G. Kiaunienė ir 1G klasės vadovė V. Jareckienė. Projekto „Atrask save” paskirtis - mokinių psichinės sveikatos stiprinimas, priklausomybių prevencija.

     Rugsėjo mėnesį 1G klasės mokiniai dalyvavo VšĮ „Juoda avis” lektorių  grupiniuose užsiėmimuose „Savęs pažinimo dirbtuvės”, o spalio pradžioje edukaciniame spektaklyje-ekskursijoje „1984. Išgyvenimo drama”.  Vilniuje esančiame sovietiniame bunkeryje vykusi nuotykių kupina, interaktyvi istorijos, pilietiškumo, socialinių emocinių įgūdžių ugdymo, patyčių prevencijos pamoka nepaliko abejingų. Po 2,5 valandos trukusio užsiėmimo socialinė pedagogė G. Kiaunienė ir 1G klasės vadovė V. Jareckienė su dalyviais diskutavo apie patirtus įspūdžius, emocijas, jausmus, vertybines nuostatas. 
 
 

Spalio 9 dieną 5 klasės mokiniai turėjo pamoką, kurioje pristatinėjo savo pasirinktų planetų projektinius darbus. Mokiniai dirbo kūrybiškai, mokėsi savo darbus pristatyti draugams, įdėmiai vieni kitų klausėsi ir džiaugėsi gerais įvertinimais bei oru.

Integruoto gamtos mokslų kurso mokytoja D. Šatienė

Rugsėjo 25 dieną 5 klasės mokiniai, kartu su gamtos mokytoja bei su socialine pedagoge G. Kiaunine, kuri atsakinga už profesinį orientavimą, mokyklos kiemelyje vedė pamoką „Galvok ir dirbk kaip mokslininkas“. Mokiniai tyrinėjo popierinio lėktuvėlio skrydį, kai prie jo prisegta metalinė sąvaržėlė ir be jos. Penktokai atliko visus mokslininko žingsnius ir suformulavo išvadas. G. Kiaunienė pristatė mokslininko profesiją.

Integruoto gamtos mokslų kurso mokytoja D. Šatienė

Gamtiniai indikatoriai – tai medžiagos, keičiančios spalvą rūgštiniuose ir šarminiuose tirpaluose. Indikatoriai naudojami tirpalams atskirti. Indikatoriai gali būti gamtiniai ir dirbtiniai, kieti ir skysti. Aronijos, raudonojo kopūsto tirpalai yra gamtinių indikatorių pavyzdžiai. Natūralus dažymas pamažu įsibėgėja pasaulinėje rinkoje, o pati natūraliai dažytų ekologiškų tekstilės gaminių gamyba yra naudinga siekiant apsaugoti aplinką nuo pavojingų sintetinių dažų.

Su raudonojo kopūsto sultimis mokiniai bandė dažyti medžiagas įvairiomis spalvomis. Mums pavyko, mokiniai galės įgytas žinias taikyti namuose, na, o kol dažytos medžiagos džiūvo, dar ir pasportavome gamtoje, nes gimnazijoje vykdomas ilgalaikis ,,Sveikatą stiprinančios mokyklos“ projektas.

Integruoto gamtos mokslų kurso mokytoja D. Šatienė

(Ilgalaikis projektas „Žingsniuokime visi“)

Chemijos  pamokas vesti gamtoje, kai reikia rašyti reakcijų lygtis ir pan., nelabai patogu. Tačiau apie aplinkos taršą ir gamtos apsaugą kalbėti gamtoje – pats tas, todėl su 1G klasės  mokiniais įgyvendinome projektą „Vandens filtravimas gamtoje“. Mokiniai domėjosi tyro vandens reikšmingumu žmogaus sveikatai, kokybiško geriamojo vandens požymiais, jo chemine sudėtimi, taip pat turėjo galimybę sužinoti, kokie yra bakteriologinio ir cheminio vandens užterštumo požymiai, neigiami tokio vandens vartojimo padariniai ir susiplanavo praktinį darbą.

Mokiniai susimodeliavo filtravimo sistemą ir atliko vandens valymą. Atlikę praktinį darbą pamatė kaip vandens filtrai pašalina priemaišas, mažindami vandens užterštumą per smulkų fizinį barjerą, biologinį ar cheminį procesą. Taip pat sužinojo, kad filtruojamas geriamasis vanduo, vanduo, skirtas žemės ūkio kultūrų laistymui, taip pat privačių ir valstybės įstaigų akvariumų bei baseinų ir tvenkinių vanduo.

Tokios pamokos svarbios, nes mokiniai realiai ir praktiškai pažįsta juos supančią aplinką.

                                                                                                         Chemijos mokytoja D. Šatienė