Kovo 5-12 dienomis,  Pumpėnų gimnazijos mokiniai: Neda Strelčiūnaitė, Saulė Gaigalaitė, Rugilė Stankūnaitė, Rugilė Kiznytė, Joris Valtaris, Aronas Mikėnas  dalyvavo patyčių prevencijai skirto projekto veiklose Italijoje. Mokinius lydėjo anglų kalbos mokytoja V. Aniūnaitė, specialioji pedagogė V. Jareckienė, socialinė pedagogė G. Kiaunienė. Taranto mieste esančioje  Instituto scolastico partitario Plateja mokykloje projekto dalyviai iš Turkijos, Bulgarijos, Rumunijos, Italijos ir Lietuvos dalyvavo patyčių prevencijai skirtose veiklose. Mokiniai dalijosi gerąja patirtimi kaip kiekvienoje šalyje veikia patyčių prevencija, pasakojo apie situaciją savo mokyklose, mokėsi bendrų dainų, atliko įvairias komandines užduotis, skanavo bulgarų ir italų pagamintus tradicinius patiekalus ir t.t. Visiems projekto dalyviams labai patiko Pumpėnų gimnazijos mokinių sukurtas filmukas, skirtas patyčių prevencijai. Projekto dalyviai viešnagės metu susipažino su Taranto miesto lankytinomis vietomis, lankėsi Merijoje, išvykos metu aplankė Alberobelo miestą, kuris dėl savo unikalios architektūros įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. O aplankytas rytiniu Italijos tašku vadinamas Otranto miestas, kuriame susitinka Adrijos ir Jonijos jūros, visus sužavėjo savo turininga istorija, architektūra.

      ,,Šios kelionės metu supratau, kad pasaulis ir jo grožis neturi ribų, o mes, žmonės, tą grožį padedame kurti. Pamačiau daug gražių vietų, susiradau draugų iš užsienio ir dar labiau pamilau pasaulį. Didelis ačiū visiems, kurie prisidėjo prie to, jog galėjau tai patirti." (Saulė Gaigalaitė).

     O  gimnazijos bendruomenė  gegužės pabaigoje nekantriai laukia visų projekto dalyvių Pumpėnuose!

Socialinė pedagogė G. Kiaunienė

Kovo 21 dieną gimnazijoje vyko akcija, skirta Pasaulinei Dauno sindromo dienai paminėti. Socialinė pedagogė G. Kiaunienė visus pakvietė bent vieną dieną nebijoti pabūti kitokiais ir mūvėti skirtingas kojines.

Akcijoje dalyvavo gimnazijos mokytojai, 1-8, 1g, 2g klasių mokiniai ir klasių vadovės. Už aktyvų dalyvavimą akcijoje dėkojame Kalno, Kriklinių, Mikoliškio ikimokyklinio ugdymo skyrių vaikučiams ir mokytojoms, Pumpėnų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių vaikams ir mokytojoms.

 

agro

Pumpėnų gimnazijoje lankėsi „Agrokoncerno“ grupės atstovė. Ji susitiko su 1G–4G klasių gimnazistais. Viešnia mokiniams pristatė koncerno veiklą, būsimus planus ir programas, kurios skirtos būsimų darbuotojų rengimui. Moksleiviai buvo supažindinti su įmonei labiausiai reikalingomis profesijomis, studijų ir įdarbinimo galimybėmis, galima finansine parama. Pokalbio pabaigoje gimnazistai atsakinėjo į pateiktus klausimus, o teisingiausiai atsakiusieji buvo apdovanoti prizais.

pi

Kovo 14 diena minima kaip pasaulinė skaičiaus pi šventė! π(tariama pi, iš gr. περιφέρεια – „apskritimas“) – matematinė konstanta, išreiškianti apskritimo ilgio ir skersmens santykį,pi 1 ...

Šią dieną viso pasaulio tiksliųjų mokslų atstovai švenčia tarptautinę matematinės konstantos, plačiai naudojamos matematikoje ir fizikoje, dieną.

KTU Matematikos ir gamtos mokslų fakultetas Pi dienos proga 5–12 klasių moksleivius pakvietė į nuotolinį uždavinių sprendimo konkursą. Konkurse dalyvavo ir trys Pumpėnų gimnazijos mokiniai: dešimtokai Neda Strelčiūnaitė ir Joris Valtaris, bei vienuoliktokas Pijus Jovaiša. Prizų nelaimėjome, bet pasitikrinti žinias visada naudinga.

Matematikos mokytoja R. Žemaitytė

Vasario 6–12 dienomis mūsų gimnazijos IVG klasės mokiniai Ugnė Jankevičiūtė, Kristupas Kondratavičius, Renaldas Masilionis, Deimantė Plesnevičiūtė ir IIG klasės mokinė Auksė Adomaitytė bei direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lijana Kvedarienė, anglų kalbos mokytoja Rūta Garbštienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Laima Noreikienė dalyvavo mokinių mainų projekte Erazmus+ (projekto koordinatorė gimnazijoje anglų kalbos mokytoja Olga Daugene) „ConnectingCommunities to theLabour Market“ trumpalaikių mainų programoje „Verslui reikalingi įgūdžiai / E-prekyba“.

Šįkart susitikimas vyko Vengrijoje, Nyiregyhazos mieste, SzCSipkayBarna technikume. Į susitikimą atvyko mokinių grupės iš Ispanijos, Turkijos, Lietuvos, o nuotoliniu būdu dalyvavo Italijos atstovai. Visiems susirinkusiems įsimintiniausia buvo pirmoji diena, kai, žaismingai susipažinę, demonstravo iš anksto savose mokyklose paruoštus pristatymus „Verslo steigimo procesas, jei norime įkurti ribotos atsakomybės bendrovę savo šalyje“. Dvi dienas visi dalyviai keliavo ir turėjo galimybę apžiūrėti antrąjį pagal dydį (po Budapešto) miestą Debreceną ir senovinį, įkurtą XII amžiuje, Egerį. Po įspūdingų kelionių vyko diskusijos, įvairūs užsiėmimai ir susitikimai.

Gimnazistai ne tik sužinojo, kokie reikalavimai keliami šiuolaikiniams darbuotojams, bet ir turėjo galimybę susipažinti su Vengrijos kultūra, tradicijomis, papročiais, bendraudami su savo bendraamžiais patobulinti anglų kalbą ir praplėsti akiratį.

 Kasmet kovo 22 dieną visame pasaulyje minima Pasaulinė vandens diena. Šios dienos tikslas – skatinti sąmoningą požiūrį į vandenį ir jo didžiulę svarbą kiekvienam iš mūsų! Ikimokyklinukai ir priešmokyklinukai atliko įvairias STEAM veiklas su vandeniu: aiškinosi kas skęsta, o kas ne; stebėjo kaip spalvos šlapiu popieriumi keliauja; išsiaiškino, kodėl popierinės gėlės vandenyje išsiskleidžia ir neskęsta; kas nutinka kankorėžius užpylus karštu, šaltu vandeniu, kas nutinka padėjus ant palangės; kūrė vandens gyvūnų aplikacijas; piešė vandens lašelius; gamtoje aiškinosi kodėl upėje ledas ištirpęs, o ežere dar ne. Stebėjo edukacinius filmukus „Lašelio kelionė“, „Kriokliai“, „Iš kur atsiranda vanduo“, „Vandens būsenos“, klausėsi istorijos „Šaltinėlis“. Dalyvaudami veiklose vaikai patyrė daug naujų atradimų ir džiugių akimirkų.

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Jolanta Kauneckienė,

ikimokyklinio ugdymo mokytojos Jovita Zakarevičienė, Giedrė Šakalevičienė

 

Kovo 7-ąją dieną vyko antrosios ,,Jaunimas Gali“ žaidynės. Šį kartą ,,Jaunimas Gali“ auklėtiniai buvo pasiruošę priimti iššūkius. Žaidynėse buvo gausu komandinių užduočių, kurios pareikalavo ištvermės ir pasitikėjimo vienas kitu. Į aktyvias rungtis įpynėme ir kūrybiškumo užduotį, kurioje komandai teko iš duotų žodžių sukurti dainą. Ši užduotis leido ,,Jaunimas Gali“ auklėtiniams atsikvėpti, bet tuo pačiu įnešė daug juoko. Žaidynės praėjo puikiai, visi išėjo su gera nuotaika ir nekantriai laukdami rezultatų.

Fizinio ugdymo mokytoja Eglė Mickeliūnienė

 

 

Gimnazijoje minėjome vieną iš svarbiausių mūsų istorijos įvykių ­­– Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dieną.

Rinkome raštingiausius mokinius. Jais tapo: Mantė Valainytė (5 kl.), Rokas Mickeliūnas (6 kl.), Rusnė Prankaitė (7 kl.), Austėja Žilinskaitė (8 kl.), Austėja Titaitė (IG kl.), Laura Morkūnaitė (IIG kl.), Kamilė Jasiukaitytė (IIIG kl.), Lina Lipnickaitė ir Kristupas Kondratavičius (IVG kl.).

Iniciatyvių mokinių klubas „IMK“ kūrė stendą „Laisvė“: sudėjo mūsų mokinių, žymių žmonių mintis apie Laisvę, piešinius.

Gimnazistės Simona Mulevičiūtė (IIIG kl.), Kamilė Krūmaitė (IIIG kl.) ir Gabija Jareckaitė (IG kl.) kitų klasių mokiniams vedė pilietiškumo pamoką „Ko mus moko V. Kudirkos „Tautiška giesmė“ – mūsų himnas“. Vyko diskusijos apie laisvę, pilietiškumą, atsakomybę, vienybę. Mokiniai pynė mūsų trispalvės ir Ukrainos vėliavos spalvų draugystės apyrankes.

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Jurga Bagdonienė

 

 

 

Pumpėnų gimnazijoje vyko tinklinio varžybos, skirtos paminėti Kovo 11-ajai. Varžybose dalyvavo 8 kl. ir 1-4G kl. mokiniai. Užsiregistravę dalyvauti varžybose, 30 dalyvių burtų keliu buvo suskirstyti į komandas. Komandos tarpusavyje sužaidė 10 rungtynių, kad išsiaiškintų nugalėtojus.

1-ąją vietą laimėjo jungtinė komanda: Renaldas M., Lina L. (4G kl.), Kamilė K. (3G kl.), Ervinas M. (2G kl.), Nedas G. (1G kl.). 2-oji vieta atiteko komandai, kurioje žaidė: Adomas V. (4G kl.), Lukas B. (3G kl.), Mažvydas N. (3G kl.), Marius T. (2G kl.), Džiugas K. (1G kl.), Mindaugas Č. (8 kl.) Tretieji liko: Gabija T., Ernestas D. (3G. kl.), Tadas B., Lukas P. (2G kl.), Justinas Č. (1G kl.), Aleksas R. (8 kl.).

Visos komandos, užėmusios prizines vietas, apdovanotos medaliais, o komandai nugalėtojai įteikta taurė.

Fizinio ugdymo mokytoja Eglė Mickeliūnienė

 

 

Tik paskelbus Pasvalio kultūros centrui konkursą „Piešiu raidę Lietuvai“, puolėme kurti dar niekur nematytas raides. Žinojome, kad iš pačių gražiausių, lietuvių liaudies raštais išmargintų raidžių, bus sudėliota „Tautiška giesmė“.

Ir štai ji kabo ant Pasvalio kultūros centro pastato sienos. Kviečiame ja pasigrožėti. Mes tai jau padarėme ir atradome net dešimt savo kurtų raidžių!

Didžiuojamės galėdami prisidėti prie Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo paminėjimo renginių.

4b klasės mokytoja Gita Krušinskienė

prog

Dr. J. P. Kazicko moksleivių programavimo konkursas, kurį organizuoja KTU informatikos fakultetas, šiemet vėl sugrįžo. Regioniniai konkursai pirmą kartą vyko nuotoliniu būdu, jungiantis iš savo mokyklų. Konkurse dalyvavo ir visai neblogai pasirodė mūsų gimnazijos vienuoliktokas Pijus Jovaiša (informacinių technologijų mokytoja R. Žemaitytė).

Nė vienas vaikų auklėjimo aspektas nėra toks emociškai sunkus ir keliantis daugiausiai iššūkių, kaip sugebėjimas suvokti besiformuojantį vaiko lytiškumą ir pagarbiai jį ugdyti. Lytiškumas – jautri ir paslaptinga tema, kupina neužtikrintumo ir rūpesčio dėl vaikų gerovės. Kaip ir kada paaiškinti ne visada patogias lytiškumo temas vaikams? Kai paliečiame temą apie lytiškumą, daug tėvų sutrinka, tarsi jaučia, kad tam tikra dalis viduje priešinasi. Tai gali būti susiję su mūsų pačių patirtimis – kaip mes gavome žinias, kokios buvo mūsų gyvenimo patirtys. Kartais kyla abejonė, gal ne tėvai tai turi pasakoti, gal galime tai perleisti mokykloms? O gal sveikas lytiškumas sužydės savaime, jeigu ir nieko nepasakosim vaikams? ? O kaip nuo kai kurių temų apsaugoti ir nuo ko saugoti nereikia? Kaip atverti ankstyvąsias lytiškumo ugdymo temas taip, kad jos būtų ne tik apie „vaikų atsiradimą“, tačiau ir apie sveikų santykių modelius, saugumą internete, meilę sau ir kitiems. Vis tik galiausiai atrandame, kad tikrai svarbu, kad šios svarbios žinios, vertybės lytiškumo tema ateitų iš šeimos. Ir tikrai niekada nėra per vėlu pradėti su vaikais kalbėtis šia tema. Mokslu grįstas ir amžiui pritaikytas lytiškumo ugdymas yra nuoseklus, nevienkartinis procesas. Laiku ir teisingai suteikiant vaikams ir jaunuoliams lytiškumo ugdymą mes ne tik atveriame kelią augti ir bręsti savimi pasitikinčia, save suprantančia ir priimančia asmenybe, bet ir sugebančia kurti empatija grįstus santykius. Moksleiviai nukenčia, nes negauna tinkamos informacijos, ieško jos įvairiuose, kartais nepatikimuose šaltiniuose ir tai sukelia papildomų sunkumų, padėtį apibendrino ,,Mano vaisingumas yra svarbus“ programos vadovė Elena Kosaitė-Čypienė.

Programa „Mano vaisingumas yra svarbus“ yra unikali tuo, kad su vaikų seminarų turiniu yra supažindinami jų tėvai ar globėjai. Paskaitoje tėvams dalyvavo 6 klasės mokinių tėvai ir mokytojai. Taip mokyklos bendruomenė susidarė tiesioginį vaizdą. Tai lytiškumo ugdymo programa, su kurios turiniu supažindinami ir į kurios įgyvendinimą yra skatinami įsitraukti vaikų tėvai ir ugdytojai.

Paskaitos metu lektorė akcentavo, kad maždaug iki 13 metų vaikai lytiškumu domisi labai abstrakčiai. Jiems kur kas įdomesni yra klausimai, susiję su jų kūno pokyčiais ir su žmogaus atsiradimu. Todėl tėvams ir lytiškumo ugdymo mokytojams labai svarbu patiems gerai pažinti, gerbti ir branginti savo kūną ir jo funkcijas, kad ne tik žodžiais, bet visu savo elgesiu perduotų pagarbą ir savivertės jausmą. Kartais ir mažesniems vaikams dėl įvairios patirties, bendravimo su vyresniais ar televizijos ir interneto poveikio kyla visokių minčių ir klausimų. Į juos atsakyti svarbu.

Nuo 14 metų paaugliams lytiškumas darosi vis svarbesnis. Ir tik nuo šio meto lytiškumo ugdytojams verta su paaugliais pradėti diskusiją apie lytinius santykius, neišsigąsti skeptiškumo ir prieštaravimų, kelti klausimus, palydėti svarstymuose ir padėti rasti atsakymus. Kalbėti tiksliai, atvirai ir aiškiai. Oriai ir su pagarba, akcentuojant meilę, kaip lytinių santykių pagrindą.

Paskaitoje kalbėta apie lytinio tapatumo formavimąsi natūralioje raidoje, taip pat tėvų auklėjimo, reakcijų svarbą vaikų lytiškumui. Po paskaitos tėvams vyko seminaras mergaitėms ir berniukams.

Pamokas mergaitėms vedė ,,Ciklo šou“ mokytoja Lilijana Marcinkevičiūtė. Berniukams ,,Agentai vykdo misiją“ mokytojas, knygos ,,Meilės pamokos“ autorius Ričardas Pagojus.

Visuomenės sveikatos specialistė Daiva Čingaitė