2022 01 13 LITEXPO Studijos 2022 1030x595 LT 1024x592

Kovo 30 dieną 2G–4G klasių mokiniai, 2G klasės vadovė V. Jareckienė ir socialinė pedagogė G. Kiaunienė lankėsi Vilniuje vykusioje parodoje KARJERA & STUDIJOS 2022, kuri kvietė atvykti  ne tik jaunąją kartą, bet ir vyresnio amžiaus asmenis. Parodos tema – karjera ir mokymasis visą gyvenimą. Šią temą padiktavo poreikis kalbėti apie tai, kokios kompetencijos ir žinios yra reikalingos jau dabar, kai darbo rinka susiduria su kvalifikuotos darbo jėgos trūkumu, o vis daugiau žmonių renkasi nestandartines veiklas ar keičia studijų kryptį. Parodos formatas – aktualios informacijos pateikimas tiesiogiai bendraujant dalyvių stenduose, paskaitose ir pranešimų metu konferencijų salėse, workshop‘uose, neformalių susitikimų metu su mokymo įstaigų ir verslo atstovais, karjeros konsultantais, bei garsiomis ir įkvepiančiomis asmenybėmis. Mokiniai taip pat aplankė  parodą ,,Mokykla 2022“.

Socialinė pedagogė G. Kiaunienė

 

 

Saule

Pumpėnų gimnazijos aštuntokės SAULĖS GAIGALAITĖS parašytas laiškas rajoniniame etape laimėjo I vietą ir iškeliavo į respublikinį etapą!

Epistolinio rašinio konkursą rengia Pasaulinės pašto sąjungos (PPS) Tarptautinis biuras kartu su Jungtinių Tautų švietimo, mokslo ir kultūros organizacija (UNESCO). Lietuvoje konkursą organizuoja Lietuvos paštas kartu su Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija bei Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centru. 

51-ąjį kartą rengiamo konkurso tema – „Parašykite laišką įtakingam asmeniui apie tai, kodėl ir kaip imtis veiksmų dėl klimato kaitos“.

Ryžtas imtis veiksmų dėl katastrofiškos klimato kaitos dar niekada nebuvo toks svarbus siekiant išsaugoti planetą ir pasaulio gyventojų pragyvenimo šaltinius. Mokiniai buvo kviečiami pasinaudoti galimybe ir išsakyti savo nuomonę, kodėl ir kaip imtis veiksmų klimato krizei įveikti.

Saulės laiškas.pdf

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja J. Bagdonienė

Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) rekomendacijomis, vaikai nuo 5 iki 17 metų turėtų būti fiziškai aktyvūs bent po valandą kiekvieną dieną. Užsiimant fizine veikla stiprėja kaulai ir raumenys, gerėja bendra fizinė bei emocinė būklė. „Vaikai vystosi, todėl jiems reikalingas visapusiškas fizinis ugdymas. Orientuojantis į sveikatingumą, o ne į konkrečios sporto šakos pasiekimus – lavinami ne tik sportiniai gebėjimai, bet ir meilė sportui“, teigė dr. Kęstutis Bunevičius, Pumpėnų gimnazijoje, vykusiame teoriniame-praktiniame seminare pradinių klasių ir fizinio ugdymo mokytojoms.

Seminare mokytojai susipažino su temomis: "Vaikų psichologija ir motyvacija fizinėse veiklose", "Amžiaus tarpsnių ypatumai ir grupės valdymas veiklų metu", "Šiuolaikiškas fizinis ugdymas" ir "Netaisyklingos laikysenos korekcija ir prevencija".  

Treneris ir vaikų sporto akademijos "Startukas" įkūrėjas vedė pamokas 1-4 klasių mokiniams, kurių metu vaikai išbandė įtraukiančias, motyvuojančias ir šiuolaikiškas veiklas ir užduotis. Taip pat atliko užduotis pasitelkdami interaktyvią priemonę "Rox Pro". Vaikai atliko vikrumo, koordinacijos, pusiausvyros, šoklumo lavinimo ir lankstumo užduotis.
Trenerio teigimu vaikams iki devynerių metų ramus buvimas yra didžiausia bausmė, todėl fizinis vaikų aktyvumas labai svarbus, ragino nepamiršti, kad vaiko fizinės sveikatos stiprinimas nereiškia sportinės veiklos rezultatų siekimo. Įvairios estafetės ir žaidimai gali būti puiki ir žaisminga motyvacija sportuoti, svarbiausia, kad vaikams patiktų.

 

Sveikatos priežiūros specialistė Daiva Čingaitė

,,Atsargumas nekainuoja, bet gyvybę dovanoja“ – lietuvių liaudies išmintis. Niekas nepaneigtų, jog vaiko gyvybė yra neįkainojamas turtas, tad balandžio 6 d. mažiausieji eismo dalyviai susipažino su kelių eismo taisyklėmis.

,,Bitučių“ grupės vaikai su mokytoja Giedre Šakalevičiene žiūrėjo filmuką apie Kakę Makę ir saugų eismą, dėliojo korteles, kuriose reikėjo atskirti sausumos, vandens, ir oro transportą, mokinosi naujus žodžius.

,,Boružiukų“ grupės vaikai su mokytoja Vaida Braškiene susipažino su kelio ženklais, aptarė kas nutinka jei išdykaujame gatvėje, kaip turime elgtis gatvėje prie pėsčiųjų perėjos, šaligatvyje, vaikai prisiminė šviesoforo spalvas. Imituodami judėjimą gatvėje vaikai buvo pėstieji bei transporto vairuotojai. Šiems žaidimams padėjo papildomos priemonės: pėsčiųjų perėjos linijos, šviesoforas. Vaikai mokėsi tinkamai elgtis įvairiose situacijose, o didžiausią džiaugsmą vaikams suteikė mašinėlių lenktynės, kuriose taip pat reikėjo laikytis lenktyninių mašinų eismo taisyklių.

Mokytojos: Vaida Braškienė, Giedrė Šakalevičienė

 

Kovo 29 dienos ryte Pasvalio krašto muziejuje aidėjo poezijos posmai – vyko kasmetinis jaunųjų literatų konkursas „Kai plunksna prabyla“. Šiemet konkurso vairas buvo patikėtas Pumpėnų gimnazijos moksleiviams. Rajoninį renginį vedė 4b klasės mokiniai Smiltė Zulonaitė ir Aistis Sivickas. Koncertavo mūsų gimnazijos pradinių klasių dainorėlių ansamblis, vadovaujamas mokytojos Sandros Kisielienės, mokyklinėmis dūdelėmis dūdavo 4b klasės mokiniai, vadovaujami mokytojos Gitos Krušinskienės.

Susirinkę bemaž iš visų rajono mokyklų mokiniai deklamavo savo pamėgtų poetų: Ramutės Skučaitės, Violetos Palčinskaitės, Almos Karosaitės, Martyno Vainilaičio eiles. Mokiniai taip pat pristatė savo kūrybos kūrinėlius.

Labai džiaugėmės, kai vertinimo komisijos pirmininkės Reginos Grubinskienės skelbiamų laureatų sąraše išgirdome ir Pumpėnų gimnazijos pradinukų vardus. „Kūrybinio žodžio“ būrelio (mokytoja Danguolė Anilionytė) nariams: Kotrynai Sipavičiūtei, 4a klasės mokinei, už kūrinį „Musės sapnas“ buvo skirta II vieta; ketvirtokui Regvitui Čerkauskui už prozos kūrinį „Rūstis“ skirta II vieta; Gustui Aleknai, 3 klasės mokiniui, už prozos kūrinį skirtas „Užuovėjos“ diplomas. Amandai Pauliukonytei, 3 klasės mokinei, (mokytoja Vilija Grubienė) už poezijos kūrinį „Žiemos svečias“ skirta III vieta.

Labiausiai širdį džiugina, kad dar yra mūsų gimnazijoje pradinių klasių mokinių, kurie paskatinti mokytojų ir tėvelių, ne tik skaito knygutes, bet ir kuria savo kūrinėlius, su kuriais dalyvauja konkursuose.

Mokytoja Gita Krušinskienė

 

Atkeliaujantis pavasaris – laikas, kai į mūsų šalį iš šiltųjų kraštų parskrenda peržiemoję paukščiai, kuriems reikia namų. Gamtininkai kviečia pasirūpinti inkilais – juos reikia kelti kuo anksčiau, kad sparnuočiai spėtų juos susirasti ir prie jų priprasti. Inkilų kėlimas – šventė ne tik grįžusiems giesmininkams, bet ir žmogui, ypač vaikams.

Pumpėnų gimnazijos priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo grupių vaikai su tėveliais gamino namelius paukšteliams. Varnėnams inkiliukus pakabino šalia gimnazijos augančiuose medžiuose, zylutėms – vežė į Kriklinius ir iškėlė miestelio parke, bei girininkijos kiemelyje. Bus smagu, kai sugrįžę giesmininkai džiaugsis naujais namais.

Vėliau Kriklinių kultūros namuose vaikai dalyvavo edukaciniame užsiėmime ,,Piname iš beržo šakų", kurio metu nusipynė Velykines gūžteles. Apžiūrėjo akmens skulptoriaus-edukatoriaus V. Remeikos parodą „Kai akmuo prabyla“.

Ikimokyklinio ugdymo mokyta Jovita Zakarevičienė

Priešmokyklinio ugdymo mokytojos Jolanta Kauneckienė, Asta Garbašauskienė

 

Š. m. balandžio 02 d. vykusiame Lietuvos dziudo čempionate Vijus Volkovas (svorio kategorijoje iki 46 kg) tapo čempionu, Rokas Mickeliūnas (svorio kategorijoje iki 66 kg), Saulė Žemaitaitytė (svorio kategorijoje virš 70 kg) tapo vicečempionais.

Kovo 5-12 dienomis,  Pumpėnų gimnazijos mokiniai: Neda Strelčiūnaitė, Saulė Gaigalaitė, Rugilė Stankūnaitė, Rugilė Kiznytė, Joris Valtaris, Aronas Mikėnas  dalyvavo patyčių prevencijai skirto projekto veiklose Italijoje. Mokinius lydėjo anglų kalbos mokytoja V. Aniūnaitė, specialioji pedagogė V. Jareckienė, socialinė pedagogė G. Kiaunienė. Taranto mieste esančioje  Instituto scolastico partitario Plateja mokykloje projekto dalyviai iš Turkijos, Bulgarijos, Rumunijos, Italijos ir Lietuvos dalyvavo patyčių prevencijai skirtose veiklose. Mokiniai dalijosi gerąja patirtimi kaip kiekvienoje šalyje veikia patyčių prevencija, pasakojo apie situaciją savo mokyklose, mokėsi bendrų dainų, atliko įvairias komandines užduotis, skanavo bulgarų ir italų pagamintus tradicinius patiekalus ir t.t. Visiems projekto dalyviams labai patiko Pumpėnų gimnazijos mokinių sukurtas filmukas, skirtas patyčių prevencijai. Projekto dalyviai viešnagės metu susipažino su Taranto miesto lankytinomis vietomis, lankėsi Merijoje, išvykos metu aplankė Alberobelo miestą, kuris dėl savo unikalios architektūros įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. O aplankytas rytiniu Italijos tašku vadinamas Otranto miestas, kuriame susitinka Adrijos ir Jonijos jūros, visus sužavėjo savo turininga istorija, architektūra.

      ,,Šios kelionės metu supratau, kad pasaulis ir jo grožis neturi ribų, o mes, žmonės, tą grožį padedame kurti. Pamačiau daug gražių vietų, susiradau draugų iš užsienio ir dar labiau pamilau pasaulį. Didelis ačiū visiems, kurie prisidėjo prie to, jog galėjau tai patirti." (Saulė Gaigalaitė).

     O  gimnazijos bendruomenė  gegužės pabaigoje nekantriai laukia visų projekto dalyvių Pumpėnuose!

Socialinė pedagogė G. Kiaunienė

Kovo 21 dieną gimnazijoje vyko akcija, skirta Pasaulinei Dauno sindromo dienai paminėti. Socialinė pedagogė G. Kiaunienė visus pakvietė bent vieną dieną nebijoti pabūti kitokiais ir mūvėti skirtingas kojines.

Akcijoje dalyvavo gimnazijos mokytojai, 1-8, 1g, 2g klasių mokiniai ir klasių vadovės. Už aktyvų dalyvavimą akcijoje dėkojame Kalno, Kriklinių, Mikoliškio ikimokyklinio ugdymo skyrių vaikučiams ir mokytojoms, Pumpėnų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių vaikams ir mokytojoms.

 

agro

Pumpėnų gimnazijoje lankėsi „Agrokoncerno“ grupės atstovė. Ji susitiko su 1G–4G klasių gimnazistais. Viešnia mokiniams pristatė koncerno veiklą, būsimus planus ir programas, kurios skirtos būsimų darbuotojų rengimui. Moksleiviai buvo supažindinti su įmonei labiausiai reikalingomis profesijomis, studijų ir įdarbinimo galimybėmis, galima finansine parama. Pokalbio pabaigoje gimnazistai atsakinėjo į pateiktus klausimus, o teisingiausiai atsakiusieji buvo apdovanoti prizais.

pi

Kovo 14 diena minima kaip pasaulinė skaičiaus pi šventė! π(tariama pi, iš gr. περιφέρεια – „apskritimas“) – matematinė konstanta, išreiškianti apskritimo ilgio ir skersmens santykį,pi 1 ...

Šią dieną viso pasaulio tiksliųjų mokslų atstovai švenčia tarptautinę matematinės konstantos, plačiai naudojamos matematikoje ir fizikoje, dieną.

KTU Matematikos ir gamtos mokslų fakultetas Pi dienos proga 5–12 klasių moksleivius pakvietė į nuotolinį uždavinių sprendimo konkursą. Konkurse dalyvavo ir trys Pumpėnų gimnazijos mokiniai: dešimtokai Neda Strelčiūnaitė ir Joris Valtaris, bei vienuoliktokas Pijus Jovaiša. Prizų nelaimėjome, bet pasitikrinti žinias visada naudinga.

Matematikos mokytoja R. Žemaitytė

Vasario 6–12 dienomis mūsų gimnazijos IVG klasės mokiniai Ugnė Jankevičiūtė, Kristupas Kondratavičius, Renaldas Masilionis, Deimantė Plesnevičiūtė ir IIG klasės mokinė Auksė Adomaitytė bei direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lijana Kvedarienė, anglų kalbos mokytoja Rūta Garbštienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Laima Noreikienė dalyvavo mokinių mainų projekte Erazmus+ (projekto koordinatorė gimnazijoje anglų kalbos mokytoja Olga Daugene) „ConnectingCommunities to theLabour Market“ trumpalaikių mainų programoje „Verslui reikalingi įgūdžiai / E-prekyba“.

Šįkart susitikimas vyko Vengrijoje, Nyiregyhazos mieste, SzCSipkayBarna technikume. Į susitikimą atvyko mokinių grupės iš Ispanijos, Turkijos, Lietuvos, o nuotoliniu būdu dalyvavo Italijos atstovai. Visiems susirinkusiems įsimintiniausia buvo pirmoji diena, kai, žaismingai susipažinę, demonstravo iš anksto savose mokyklose paruoštus pristatymus „Verslo steigimo procesas, jei norime įkurti ribotos atsakomybės bendrovę savo šalyje“. Dvi dienas visi dalyviai keliavo ir turėjo galimybę apžiūrėti antrąjį pagal dydį (po Budapešto) miestą Debreceną ir senovinį, įkurtą XII amžiuje, Egerį. Po įspūdingų kelionių vyko diskusijos, įvairūs užsiėmimai ir susitikimai.

Gimnazistai ne tik sužinojo, kokie reikalavimai keliami šiuolaikiniams darbuotojams, bet ir turėjo galimybę susipažinti su Vengrijos kultūra, tradicijomis, papročiais, bendraudami su savo bendraamžiais patobulinti anglų kalbą ir praplėsti akiratį.